ME GUSTA !

Thursday, May 31

▲▲ Precious Moment ▲▲

                  ASSALAMUALAIKUM                                                                    

    ''People changes , memories don't'' . selalu aku ingat kata kata ni . Mengingatkan akU kepada semua memori aku selama ni . manis , pahit , semua ada . 17 tahun aku hidup , tapi apa yang aku buat ? selain dari menyusahkan orang sana sini . tak gitu ? tapi 2 tahun kebelakangan ni , aku rasa lain gila , lain sangat sangat . mungkin sebab aku dah jumpa 'GENG' aku kot . puak hidup tak senonoh . haha . dulu kalau hampa nak tau , aku mana ada geng geng nih semua . hidup serupa hidup dalam hutan , dok sorang sorang , makan sorang sorang , berak pun sorang , bukanlah aku nak kata geng aku teman aku berak , tapiiiiiii , dulu aku takdak life . memang sadis sangat . Kawan kawan aku ni lah yang mengajar aku erti kehidupan sebenar . Persahabatan , kekeluargaan , percintaan , semua bercampur baur . semua memori yang aku dapat 2 3 tahun ni memang aku takkan lupa . takkan . 


    ''The best you ever had ? is just the memories and those dreams'Now , semua dah nak masuk U . lepas ja SPM semua jadi lain . semua ada perubahan walaupun sikit . yang tuu aku nampak . tapi , hubungan kami tetap erat , yang tu pun aku nampak . Dulu , masa aku kerja lepas spm tuu , aku tak ingat org lain dahh , kira akuuu ja . kawan kawan ? aku ketepikan . sampai takdak masa nak bersama . haram jadah jugak aku time tu . Ok , aku berhenti , satu , sebab taktahan dengan sialan babi cina tu , dua , sebab aku nak masa dengan kawan kawan . Dan aku dapat luangkan masa dengan kawan kawan seperti yang dirancang . Lepas ja berhenti , hampir setiap hari aku keluaq . kadang kadang dengan lea , kadang kadang dengan wanie , jah . chedin pa suma . Kadang kadang semua ada , alan pun ada sekali . rapat . memang rapat . tapi wan angah pite , ada dak ? takdak , depa takdak. lepas krisis ni jadi , aku pun dah maafkan semua . semua nak masuk U dah , nak duduk jauh jauh , baik aku maafkan , takut takut nanti umur tak panjang kaa , mati kering gutu jaa takdan mintak maaf . aku takmauu .


   ''Viva forever , live forever'' . sambung balik cerita nak masuk U . Lepas dapat result yang memuaskan ni , kami dapat macam macam tawaran . Sampai tawaran nak belajaq dekat indon pun dapat , swasta lah cheq . Jangan dok buat muka beruk sangat bila nampak perkataan ''indon'' . benda swasta . duduk negara luaq pulak tu , menelan hampir berpuluh ribu . baik takpayah . Selepas semua kekalutan , Wani and Jah komfom masuk 'University College Shahputra' dekat Kuantan . Senibina dengan Sains Komputer dan Multimedia . itulah kos kos hat depa ambik . bangga aku jadi kawan hampa . tahniah ! buat Che Din , dia masuk form 6 sat . buat propa jadi budak Ibrahim . haha , then masuk UITM Merbok buat pra-U perdagangan , bagus Che Din , terukan usaha, aku sentiasa doakan yang terbaik untuk hang . Ley'a ? dia decide nak masuk second intake dekat UITM Merbok . ya Merbok ! dekat dengan CD ,aku jeles gila bila Che Din ngan Ley'a dapat jumpa selalu . dia nak ambik diloma bisnes katanya . haha . takpalah , tahniah jugak buat ley'a , hati hati weyh hampa dok tempat orang . semoga kawan kawan aku berjaya dunia akhirat . aminn . Masa aku ter-putus asa dulu , aku decide nak ambik bisnes aa dengan lea . tapi apakan daya , aku terima tawaran dari KLMU dalam Kulinari . Alhamdulillah . memang impian aku selama ni . syukur syukur !


    Aku sebenaqnya sedih , bukan tak sedih . aku pendam ja . walaupun aku dapat kursus yang aku mau , tapi pada masa yang sama aku sedih sangat nak tinggalkan kawan kawan dan famili . KLMU tu dok tengah tengah bandaq , bandaq besaq pulak tu . aku risau betui . banyak nasihat kawan kawan aku bagi , takut aku lupa diri , insyaallah dak . Pertemuan aku malam ni dengan jah and wanie amat bermakna , pertemuan dengan ley'a petang tadi pun akan aku ingat sampai mati . rasa terkilan sebab tak dapat jumpa CD , takpa , aku harap pertemuan hari ni bukan pertemuan terakhir aku dengan depa . ''Jarak takkan memisahkan kami'' buat kawan kawan yang lain pun , hati hati yaa . Alan pulak goodluck dekat GMI hang tuh . study elok elok jangan banyak main , Pite , Wan , study elok elok jugak UniKL dekat perak nuh . Same goes to you Angah , hati hati dekat UITM Shah Alam yeahh . ''I'm not giving up ! I'm just giving in'' .


      Sedikit sebanyak tawa , suka , duka aku bila bersama mereka berempat . Ya Allah ! tariklah nyawaku sebelum mereka . aku sangat sayang mereka ya allah :(










                                                                     



                                                                               
                                                                           

                                                                       


                                                                        
                                                and the last but not least :- I LOVE ALL OF THEM <3  
                                                                       
                                                                                

Tengok , semua tinggal kenangan kan ? aku yakin semua benda ni akan terjadi lagi suatu hari nanti . bila semua dah habis belajar , then kita buat reunion ! yehaaaaa ! jangan lupakan aku . itu sahaja yang aku mintak dekat hampa :( *ideaku terhenti disini , sekian*





''Though the pressure's hard to take, It's the only way I can escape''




No comments: