ME GUSTA !

Friday, December 30

DUNIA

  ASSALAMULAIKUM . .

                                                                                                                 
                                                                                                                

 ok . dah lama sebenaqnya aku nak tulis pasai benda nih . tapi tak dak kesempatan . ramai orang dah tau yang kita bergaduh haritu . riuh rendah dalam fb . tapi aku tak riuh . hampa yang riuh . kalau nak ikut geram , memang aku ingat nak MAKI ja hampa . tapi aku hanya mampu diam . kata orang tua , anjing menyalak bukit,bukit takkan runtuh . kata mak aku , menghina adalah perbuatan bodoh , kalau aku hina hampa,maknanya aku bodoh . senyap satu satunya senjata aku . kawan aku pun suruh aku senyap . katalah nak kata apa punn .  tapi sampai sekarang aku taktau apa motif hang benci dekat aku . ingat . benda dah ternyata salah hampa . hampa buat riuh riuh macam ni sebeb nak tutup salah hampa sendiri ? terpulang . buat lah apa korang nak buat . asalkan korang bahagia . sekarang ni aku nampak dua orang saja yang betul betul salah . tapi kenapa yg lain pulak melebih lebih ? sampai yang takdak kena mengena  pun masuk campuq sekali ? perbuatan tak matang sungguh . 


aku tak kisah hampa nak kawan dengan aku ka dak . tapi accept balik kawan hang nih . jangan dok kata belakang dia sangat .  mintak maaf elok elok . mengaku salah hampa . dya pun akan terima hampa balik aihh . hampa kawan dah elok dah dulu . tapi hampa pi kata belakang dya pulak . sapa tak marah . ya aku mengaku . memang aku cerita semua benda yang hampa mengata dekat dya tuu . aku cerita SEMUA . tak salah , sebab benda realiti . heran aku . dekat depan hampa macam BROTHERS , dekat belakang boleh dok kutuk .  macam tuu ka KAWAN ? hampa nak tau sebab apa aku cerita semua benda dekat dya ? sebab aku takmau benda lagi teruk dari ni terjadi . kalau lah aku tak cerita , mesti masing masing simpan dendam . nanti teranaiya dia . pikiaq pikiaq balik . semua jeles pasai pompuan jaa . brrrr =.= tadak pasai lain . kesah pulak aku .


aku harap hampa dengan dya jadi elok balik . macam dulu . salah sorang dari hampa pernah mai umah aku dulu , cakap kata hampa tak suka bermasam muka sesama sendiri  . ya . aku pun tak suka . tapi hampa yang pilih untuk bermasam muka . ikut lahhh . baik balik dengan dia . bincang elok elok . baru hampa tau sapa salah sapa betoi . pi masuk U sekali nuh . insyaallah hampa akan jadi baik macam dulu . hampa dengan aku memang takdak dosa dah . ZERO . aku dah tak kisah semua tu . ilmu , makan minum semua tuu jangan risau , semua aku halalkan .  dan kepada yang tak tau hujung pangkal cerita nih jangan dok jadi batu api sangat . menambah dosa sendiri . ok bye . assalamualaikum 




   ^^MEMAAFKAN BUKAN BERMAKSUD ANDA KALAH,TAPI MENUNJUKKAN BETAPA PANDAI ANDA MENANGANI MASALAH SECARA MATANG !


No comments: